26 Jun 2011

Kalau anak susah nak tido,bagi je makan obat batok/selsema!

Jangan terkezot bace tajok MT kat atas ni k.Memang ade yang dah buat camni tau.Agak-agak boleh ke wat camni?MT pon x pasti ape kesan nye bile kite kasi ubat batok/selsema semata-mata nak soh anak kite tido cepat.Kalau anak tu memang batok/selsema memang patot la kite kasi kan.MT memang x pernah & x kan teringin nak cube care camni,zalim rasenye.Memang la penat kalau dah lewat malam anak still leh lari-lari & siap ajak kite borak.Nak x nak kene la sengkang biji mate layan anak sampai la anak tido.Buatnye pukul 3 AM baru anak nak tido,pukol bape plak kite nak bangun ye?MT memang x tipu tau,MT dah 2 kali dengar orang buat camni.ishh..ishh..ishh..Ye pon penat & nak rehat cepat,x yah la wat camni.banyak lagi care len tau.anak MT dak Qasih tu pon salu wat hal x nak tido,dah x larat nak layan MT mati kan sume lampu dalam umah.Kompom dak Qasih akan melekat sebelah MT sampai la Qasih tertido sendri.Haaah!kan senang care ni.

6 ulasan:

Myra Jay berkata...

Uihhh ada jugak yg sanggup buat macam nie ye..
Ksian si anak..huhuu

Bui Idzra Ryn berkata...

bahaya amalan mcm ni..boleh jejaskan kesihatan anak kalau diamalkan

..m@m@ T0meLL.. berkata...

MJ :tol tu,zalim kan...

bui idzra ryn : mungkin dieorang ni x pikir kesan nye utk akan dtg,tu sebb barani wat camni

intan morsalin berkata...

anak sya yg tecit pon susah gak nak tido..sya pon guna kaedah yang sama ngan mama tomel..gelapkan bilik & biarkan dia main sorang2..tau2 je dah tido..heheh..
kadang2 anak2 sya ni kalau dia batu @ selsema & bagi ubat..bukan makin mengantuk tapi makin cergas lak jadinya..pelik betul...pengasuh dia pon cakap camtu gak

abah khalisha berkata...

Abah dengar biasanya kt nursery ada juga yg buat mcm ni..ye ke..risau gk lah

..m@m@ T0meLL.. berkata...

intan morsalin : klu kite matikan lampu,takot kite yg tido dulu dr ank plak,salu jd camni,hehe

abah : x tau nk ckp gak la tp memg ade nursery wat camni tp x sume nursery la.abah kene rajin pantau nersery ank abah tu.cube skali skala dtg cek senyap2 kat nursery anak abah tu